Aylık Arşivler - Mayıs 2018

Doğum Koçu ve Gebelik Platesi

  • Gebelik Platesi
  • Nefes Egzersizleri
  • Lohusalık ve Bebek Bakımı
  • Doğuma Hazırlık Eğitimi
  • Danışmanlık Hizmetleri

Danışmanlık Hizmetleri

“Doğum mucizesi” bebeğinizin doğma isteği ile başlayan ve yavaş yavaş ilerleyen bir süreçtir. Hayatınızın en muhteşem duygusu olan anneliğe hazırlanırken bu yolculukta profesyonel bir şekilde yolunuza ışık tutmaktayız.

 

Doğuma Hazırlık Eğitimleri

Bu eğitim ile kendinizi ve bebeğinizi olumlu bir doğum mucizesine hazırlarken, korkularınız ile yüzleşerek, bedeninizin farkına vararak bebeğinizin doğma isteğinin geleceği günü bekleyebilirsiniz.

 

Gebelik Platesi

-Gebelik sırasında uygulanacak egzersizler, vücudunuzda ortaya çıkan değişikliklere uyum sağlamanızı kolaylaştırır.

-Kilo alımını kontrol altında tutar.

-Uykunuzu düzenler.

-Dolaşım ve sindirim işlevlerini düzenler.

-Doğumu kolaylaştırır ve doğum eylemini daha rahat geçirmenize yardımcı olur.

-Doğum sonrasında kısa sürede toparlanmanıza yardımcı olur.

 

Nefes Egzersizleri

– Kalbinizi güçlendirir.

– Bedeninizin doğum yapabilme gücünü artırır.

– Korku ve stresi azaltır

– Nefes alma zorluklarını ortadan kaldırır.

– Bebeğinize giden oksijen miktarını artırır.

 

Ayrıntılı bilgi için;
Doğum Koçu; Fatma ÜRÜN
0549 320 22 37

 

Daha fazla oku...

Ramazanda Ağız Bakımı

Ramazan ayında tutulan oruç sırasında uzun süreli açlığa bağlı olarak ağız kokusu ve ağız kuruluğu gibi sorunlar artış gösterir.

 Özellikle diş taşı ve çürük açısından bakımı ihmal edilmiş ağızlarda var olan bakterilerle oluşan ağız kokusu, açlıkla birleşerek çok daha kötü kokulara yol açar. Diş Hekimi Denizhan AVCI, bu sorunların nedenlerini ve çözümleri için küçük ipuçlarını paylaşıyor.
* Ağız kokusu bakımı ihmal edilmiş ağızlarda daha da fazla olur, bu nedenle ramazan öncesi kişisel sağlık ve çevreyi rahatsız etmemek için  mutlaka profesyonel ağız bakımı yaptırılması gerekir.
* Oruç sırasında ağız kuruluğunu önlemek de ayrıca önem kazanır. Bu nedenle sahurda, dişleri, özellikle sodyum lauril sulfat içeren diş macunlarıyla fırçalamaktan kaçınılmalı. Diş macunlarına köpürme özelliği kazandıran sodyum lauril sulfat maddesi ağız kuruluğuna yol açar. Piyasada bulunan macunlarda bu maddeye sıklıkla rastlandığı için fırçalamadan sonra ağız bol su ile çalkalanmalı ya da fırçalama sonrası bir bardak su içilmeli.
* İftar ve sahurda hızlı yenen yemekleri sindirmek için gazlı içecek tüketilir. Oysa, dişlerin asit erozyonuna maruz kalmasını önlemek için asitli içecek tüketimi sınırlandırılmalı veya arkasından ağız suyla çalkalanmalı.
* Kahvaltı yapılmasa bile dişler sabah kalkıldığında mutlaka fırçalanmalıdır. Orucun bozulmasından korkan kişiler, dişlerini macunsuz da fırçalayabilir. Çünkü önemli olanın fırça ile mekanik temizlenmenin sağlanmasıdır.
Daha fazla oku...

1 Ay Boyunca Oruç Tutulduğunda Vücutta Neler Oluyor?

11 ayın sultanı Ramazan ayı geldi. Sahur sofraları kurulacak, evin babası işten gelip televizyon başında Akşam Ezanı’nın okunmasını bekleyecek. Hurmalar yenecek ve iftarlar açılacak. Peki, Ramazan Bayramı’na kadar uzanan bu süreçte vücudumuzda neler olacak?

 

İlk 3 Gün

İnsan vücudunun oruç tuttuğunu idrak etmesi, sahurda yediği yemekten tam 8 saat sonra başlıyor. Yani oruçla ilgili açlık ve stres hissi bu raddede başlıyor. Nitekim 8. saat sonunda vücudunuz yediğiniz bütün besini sindirmiş olacak. Burada susuzluk ve sigara gibi alışkanlıkların yarattığı etkiyi elbette işin içine katmıyoruz. 8. saatten sonra, vücudunuz enerji ihtiyacını karaciğerdeki ve kaslardaki glikozdan karşılıyor. Glikoz da sona erdiğinde, enerji kaynağı üretmek için yağlara yönelecek olan vücudunuz yavaş yavaş yağlardan arınır hale geliyor.

 

3. ve 7. Gün Arası

Vücudun oruca alışmaya başladığı sürece geldik. Bu aşamada dikkat edilmesi gereken şey, sahurda karbonhidrat bazlı yiyeceklere yönelmek ve protein, tuz ve su gibi besinleri vücudun ihtiyacı oranında tüketmek olacaktır.

 

8. ve 15. Gün Arası

Vücudun artık oruç düzeninizi fark ettiği ve kurduğunuz bu yemek yeme periyodunu anlamaya başladığı döneme girdik. Endokrin Uzmanı Dr. Fatma Sağlam, bu süreçle ilgili şunları söylüyor: “Gündelik hayatta çok daha fazla kalorili gıda alıyoruz ve vücudumuz hastalıkları atlatmak gibi önemli görevleri yerine getiremez oluyor. Oruç sırasında bu durum yeniden dengeleniyor. Vücut yeniden daha önemli fonksiyonlarına odaklanıyor, enfeksiyonlarla savaşması ve hastalıklardan iyileşmesi de kolaylaşıyor.”

 

16. ve 30. Gün Arası

Ramazan ayının son dönemi ise vücudunuzun ‘detoks’ sürecine girdiği evre oluyor. Organlar daha önce olduğu gibi maksimum kapasiteyle çalışmaya tekrardan başlıyor. Hafıza, konsantrasyon ve stres seviyeniz normale dönüyor ve vücut toksinlerden arınmaya başlıyor.

Ramazan vücudumuz için olumlu mu oluyor olumsuz mu, Dr. Fatma Sağlam bu konuda şöyle konuşuyor: “Oruç tutmak neyi ne zaman yediğimize odaklanmamızı sağladığı için sağlığa faydalı ama bir aylık dönemi uzatıp günbegün oruç tutulmasını önermiyoruz.”

Daha fazla oku...